Nic co se kdy stalo, nezůstává zapomenuto. I když si na to nepamatujeme | Spirited Away

23.05.2021
  • Rok vydání: 2001
  • Žánr: animovaný, dobrodružný,  fantasy
  • Minutáž: 185 minut
  • Český název: Cesta do fantazie
  • Znění: CZ titulky/CZ dabing

Chihiro [Čihiro] se spolu s matkou a otcem stěhuje daleko od všeho, co doposud znala. Cestou do nového domova naráží na podivně vypadající tunel, který se její rodiče rozhodnou, i přes dceřino naléhání, prozkoumat. Na druhém konci tunelu na rodinu čeká zdánlivě opuštěný skanzen, kde rodiče upadají pod nadvládu prapodivného kouzla a Chihiro je nejen musí zachránit, ale zároveň přežít ve světě fantazie, kterému vládne zákeřná babizna.

Spirited Away je ta nejkrásnější pohádka, jakou jsem měla tu čest zhlédnout, ale nedokážu přesně popsat, proč tomu tak je. Při prvním sledování jsem byla neúprosně vtažená do děje a nemohla se odtrhnout, protože na obrazovce bylo krásné všechno od animace po soundtrack. Nejlepší na filmu je ale bez pochyby prazvláštní atmosféra, která na mě spolu s hudbou působila mírumilovným dojmem a ten ve mně zanechala i ve chvíli, kdy už na obrazovce běžely titulky. Přistihla jsem se, že mám během filmu neustále úsměv na tváři a snažím se zachytit i nejmenší detail. Je zajímavé, jak každý vnímáme odlišně, co nás poznamená, ať už v dobrém nebo špatném smyslu. To, co já jsem považovala za atmosférický masterpiece duševní harmonie by jiný divák mohl vnímat jen jako podivnou fantasy pohádku v japonském stylu. Ve mně ale Spirited Away dokázalo vyvolat nepříjemný pocit při scéně s tunelem, pak mě vymáchat v řece duševního klidu a na vrch jako třešničku přidat závěrečné moudro.

Cesta do fantazie je uměleckým kouskem spadajícím do tvorby japonského animátorského studia Ghibli, které má na kontě kromě zmíněné pohádky i další skvělý počin s názvem My Neighbour Totoro. Ze zvědavosti jsem se pídila po původním názvu filmu a jeho významu. Spirited Away se v originále nazývá Sen to Chihiro no Kamikakushi, to by se do angličtiny dalo volně přeložit jako "Sen and the Mysterious Disappearance of Chihiro", neboli Sen a záhadné zmizení Chihiro, což mi přišlo v kontextu s filmem jaksi poetické.

Pokud máš chuť pustit si něco, co Tě pohltí a chceš zahnat chmury každodenního dění, tak směle do toho, nejdražší čtenáři, fantazie už čeká.

© 2021 Pecky z Netflixu  - Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky