Jaká je cena za vlastní identitu a štěstí? | The Danish Girl

20.06.2021
  • Rok vydání: 2015
  • Žánr: drama
  • Minutáž: 120 minut
  • Český název: Dánská dívka
  • Znění: CZ titulky

Dánsko 1920 - slavný malíř Einar Wegner je přes šest let šťastně ženatý s půvabnou Gerdou, která též maluje a je to právě ona, kdo dá události do pohybu. Když jí totiž modelka náhle odřekne schůzku, přemluví svého muže, aby jí ve sněhově bílých punčochách, lodičkách a šatech přitisknutých k hrudi zapózoval místo ní. Tento nevinný akt v Einarovi rozpoutá vlnu zmatení a otázek ohledně vlastní identity.

Dánskou dívku jsem na seznamu filmů, co chci vidět, měla už nějaký ten pátek a na Netflixu ji objevila čirou náhodou. Neměla jsem o filmu moc informací, věděla jsem jen, že jde o transgender tematiku a hádám, že i právě díky tomu na mě příběh Lili Elbe tak moc zapůsobil. S těžkým motivem se snoubily dokonalé herecké výkony Eddieho Redmeyna a Alicii Vikander a vytvořily pohlcující atmosféru, kterou si mě Dánská dívka získala a udržela. Film je jakousi sondou do života transsexuálů ve dvacátých letech minulého století a ukazuje některé přešlapy společnosti při řešení této problematiky.

Myslím si, že na takovýhle typ filmu musí být divák ve správném rozpoložení, takže pokud máš náladu na něco vážnějšího, milý čtenáři, případně tě zajímá dané téma nebo hledáš něco pro potěchu oka, Dánskou dívku ti s radostí doporučím, protože podle mě stojí za zhlédnutí.

© 2021 Pecky z Netflixu  - Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky